godło

Ramowy rozkład dnia

DZIECI MŁODSZE (w wieku 3 i 4 lat)

Podstawa programowa realizowana jest w godzinach
6:00 – 16:30

Część I – poranna

  • 06:00 – 08:30Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Kontakty indywidualne, zabawy integrujące grupę, zabawy samodzielne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym.
  • 08:30 – 08:50Poranne zabawy ruchowe. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
  • 08:50 – 09:10Śniadanie – realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie.

Część II – główna

  • 09:10 – 09:50Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o założenia podstawy programowej. Zgodnie z przerabianą tematyką, organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci.
  • 09:50 – 10:20Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, zapiania guzików, suwaków lub doskonalenie tych czynności).
  • 10:20 – 11:20Zabawy samodzielne w ogrodzie przy niewielkim udziale nauczyciela, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery _ obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. Zabawy z językiem obcym nowożytnym.
  • 11:20 – 11:40Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe oraz opiekuńcze w łazience. Czynności porządkowe.
  • 11:40 – 12:10Obiad – celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.

Część III – poobiednia

  • 12:10 – 12:25Zabiegi opiekuńcze, higieniczne, czynności samoobsługowe, przygotowanie do relaksu.
  • 12:25 – 13:30Relaks – odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie.
  • 13:30 – 13:45Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe.
  • 13:45 – 14:00Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.
  • 14:00 – 16:00Religia. Zabawy organizowane i samodzielne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy rytmiczne, zabawy ze śpiewem, praca indywidualna z dziećmi, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci.

DZIECI STARSZE (w wieku 5 i 6 lat)

Podstawa programowa realizowana jest w godzinach
6:30 – 16:30

Część I – poranna

  • 06:30 – 08:00Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tematy. Zabawy samodzielne – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę w poczuciu bezpieczeństwa. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę.
  • 08:00 – 08:30Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Zabawy rytmiczne.
  • 08:30 – 09:00Śniadanie – realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie.

Część II – główna

  • 09:00 – 10:00Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci.
  • 10:00 – 11:30Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych. Zabawy z językiem obcym nowożytnym.
  • 11:30 – 11:40Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. Pełnienie dyżuru – np. nauka nakrywania stołu do obiadu.
  • 11:40 – 12:00Obiad – celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
  • 12:00 – 13:00Relaks, odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie.

Część III – poobiednia

  • 13:00 – 14:00Zabawy ruchowe. Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe. Podwieczorek.
  • 14:00 – 15:00Indywidualne wspomaganie rozwoju. Gry dydaktyczne. Zabawy utrwalające.
  • 15:00 – 16:30Zabawy samodzielne dzieci. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych, pobyt na świeżym powietrzu, prace porządkowe, rozchodzenie się dzieci.

Ułatwienia dostępu