godło

Język angielski

Wrzesień : Kolory, Liczby, Owoce, Warzywa, Zakupy

Grupa wiekowa: 3,4 latki

kolory : dzieci poznają podstawowe kolory: red (czerwony), blue (niebieski), green (zielony), yellow (żółty)

  • Słówka: red, blue, green, yellow.
  • Zwroty: „What color is it?” – „It’s red.” (Jaki to kolor? – To jest czerwony).
  • Metoda: praca z kartami obrazkowymi, malowanie przedmiotów danym kolorem, śpiewanie piosenek o kolorach (np. „Red, Yellow, Green, Blue”)

Liczby: dzieci uczą się liczyć od 1 do 5.

  • Słówka: one, two, three, four, five.
  • Zwroty: „How many apples?” – „One apple.” (Ile jabłek? – Jedno jabłko).
  • Metoda: liczenie przedmiotów w klasie, zabawy ruchowe z liczeniem, rymowanki

Owoce i warzywa: dzieci poznają podstawowe owoce (apple, banana) i warzywa (carrot, tomato)

  • Słówka: apple, banana, carrot, tomato.
  • Zwroty: „What is it?” – „It’s an apple.” (Co to jest? – To jabłko).
  • Metoda: zabawa w „zakupy” – dzieci kupują i sprzedają owoce/warzywa, praca z obrazkami i prawdziwymi owocami/warzywami

Zakupy: podstawowe słowa związane z zakupami (shop, buy, basket)

  • Słówka: shop, buy, basket.
  • Zwroty: „I want to buy…” (Chcę kupić…).
  • Metoda: scenki rodzajowe „zakupy”, naśladowanie dialogów zakupowych.

Grupa wiekowa 5,6 latki

Kolory: rozszerzenie słownictwa o dodatkowe kolory: purple (fioletowy), orange (pomarańczowy), black (czarny), white (biały)

  • Słówka: purple, orange, black, white.
  • Zwroty: „What color is the car?” – „It’s black.” (Jakiego koloru jest samochód? – Jest czarny).
  • Metoda: malowanie obrazków, gra w „znajdź kolor”, rozpoznawanie kolorów na przedmiotach.

Liczby: nauka liczenia od 1 do 10.

  • Słówka: one, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten.
  • Zwroty: „How many bananas?” – „Seven bananas.” (Ile bananów? – Siedem bananów).
  • Metoda: liczenie zabawek, liczenie kroków podczas zabawy ruchowej, piosenka „How many fingers?”

Owoce i warzywa: rozszerzenie o nowe owoce i warzywa: grapes (winogrona), pear (gruszka), cucumber (ogórek)

  • Słówka: apple, banana, grapes, pear, carrot, tomato, cucumber.
  • Zwroty: „Do you like apples?” – „Yes, I do.” (Czy lubisz jabłka? – Tak, lubię).
  • Metoda: inscenizacja scenki „na rynku”, praca z obrazkami, ćwiczenia sensoryczne (dotykanie, smakowanie owoców/warzyw)

Zakupy: wprowadzenie prostych dialogów zakupowych

  • Zwroty: „Can I have an apple, please?” (Czy mogę prosić jabłko?), „How much is it?” (Ile to kosztuje?).
  • Metoda: zabawa w sklep, odgrywanie ról.

                                                                                 

Ułatwienia dostępu